Bij een betaald evenement betaalt de deelnemer een prijs voor de registratie die je als organisator zelf in kunt stellen in het aanmeldformulier en het onderdeel betaling in je dashboard.
Als een deelnemer de status aangemeld, betaling gestart of betaling verlopen heeft kun je daar op de volgende manier meer informatie over vinden:
Ga in je Dashboard naar Aanmeldingen
Zoek op naam van de deelnemer
Klik op de naam van de deelnemer
Je bent nu in het overzicht van de betalingen van de deelnemer. Klik op het pijltje die naar rechts wijst.
In het overzicht zie je het bedrag staan wat de deelnemer moet betalen, de gekozen betaalmethode, de datum waarop de betaling is gestart en wat de status is van de betaling. Een kruisje door het bedrag geeft aan dat het bedrag nog niet betaald is. Onder betaling zie je gedetailleerde informatie over de status van de betaling.
In het overzicht staat onder # het factuurnummer en de 2 opties die erbij horen:
1. Klik op het euroteken om de factuur te bekijken
of
2. Klik op het pennetje om de factuur te beheren, te crediteren en te wijzigen.
Refund
Heeft de deelnemer een refund ontvangen, dan zie je het refund-bedrag staan onder status met een icoontje ervoor (een euro-teken met een rondje eromheen):
Deze deelnemer heeft 265 euro teruggestort gekregen.
Bij de opties zie je dan ook eenzelfde icoontje staan. Als je hierop klikt, kom je op een aparte pagina met alle refunds die jij hebt aangevraagd voor dit evenement. Zo kun je controleren of je voor de juiste deelnemers een refund hebt aangevraagd en wat de status van de refund is.
aanmelder.nl stuurt, bij de betaalmethode bankoverschrijving - naar aanmelder bank, automatisch betaalherinneringen, je kun deze ook zelf instellen. Lees hier meer informatie over betaalherinneringen.
aanmelder.nl heeft ontzettend veel features om evenementen slim te organiseren. Daarom hebben we een handboek gemaakt. Ideaal als je bezig bent om de eerste evenementen met aanmelder.nl te organiseren.