Op zoek naar een aanmelder.nl feature?

E-facturatie

aanmelder.nl ondersteunt e-facturatie via SimplerInvoicing. SimplerInvoicing is de standaard die de Nederlandse overheid gebruikt om digitale facturen mogelijk te maken.

 

E-facturatie voor deelnemers

Tijdens de registratie kan een deelnemer ervoor kiezen om zijn factuur ook digitaal via e-facturatie in te sturen, direct naar de financiële afdeling van zijn organisatie.

Dit gaat als volgt:

 

Verstuur als e-factuur

In de betalingsstap kiest de deelnemer voor "Verstuur als e-factuur". Deze optie kan je vinden onder het factuuradres. Zie hieronder.

 

E-facturatie voor deelnemers

 

 

Bezorgadres voor de e-factuur

Vervolgens wordt de deelnemer geïnformeerd over welke informatie vereist is om een e-factuur te kunnen opmaken en opsturen.

E-facturatie voor deelnemers

 

 

KvK- of OIN-nummer

De deelnemer kan nu het KvK-nummer of OIN-nummer van zijn organisatie invullen. Daarnaast is een ordernummer verplicht. Het OIN-nummer is het nummer dat Nederlandse overheden gebruiken om zich te identificeren.

Het ordernummer zorgt ervoor, dat de financiële afdeling bekend is met de kostenplaats van het factuur en zodoende tot betaling kan overgaan.

 

E-facturatie voor deelnemers

 

Nadat deze informatie is ingevuld, wordt op de achtergrond een e-factuur gemaakt en verstuurd via het PEPPOL-netwerk.

Betaling van de factuur

De keuze voor e-facturatie staat los van de betalingswijze van de factuur. De deelnemer kan dus nog steeds kiezen om de e-factuur direct te voldoen via bijvoorbeeld iDEAL of creditcard. Daarnaast kan de financiële afdeling die de e-factuur ontvangt, tot betaling overgaan op basis van het ontvangen IBAN en factuurnummer.

 

 

 

Op zoek naar een aanmelder.nl feature?Op zoek naar een aanmelder.nl feature?

Hulp nodig?

aanmelder.nl heeft ontzettend veel features om evenementen slim te organiseren. Daarom hebben we een handboek gemaakt. Ideaal als je bezig bent om de eerste evenementen met aanmelder.nl te organiseren.