Nieuws

Nieuw: Backstage de podcast

07 juni 2021

Met trots presenteren wij Backstage: de podcast voor de zakelijke evenementenbranche. We gaan backstage bij zakelijke evenementen. Wat moet er achter de schermen gebeuren om een superstrak evenement neer te zetten? We gaan elke eerste vrijdag van de maand met experts in gesprek over trends, ontwikkelingen en hun ervaringen in het vak. Want aanmelder.nl heeft een missie: samen slimmer worden! Vooral tijdens online evenementen is het erg gemakkelijk om afgeleid te raken: even een koffietje pakken, ondertussen een mailtje beantwoorden.
Lees meer...

6 stappen naar ijzersterke content voor virtuele evenementen

31 mei 2021

Een groot deel van het succes van je evenement hangt af van de content. Sterke content is bij virtuele evenementen nog belangrijker dan bij fysieke evenementen. Waarom? Omdat de aandachtsspanne veel korter is. Online moet je direct de aandacht pakken en content presenteren die de deelnemer boeit. Onder content valt alle type communicatie die naar buiten gaat. Het gaat dus niet enkel om tekst, maar ook om presentaties, video's en grafisch materiaal. Voordat je aan de slag met het produceren van content, adviseren wij om eerst deze 6 stappen te doorlopen.
Lees meer...

22 vragen voor de enquête na het evenement

14 mei 2021

Zonder feedback is het niet mogelijk om te verbeteren. Ook al is het niet altijd makkelijk om te verzamelen, zonder feedback kun je niet het succes van het evenement meten. 90% van de event managers maakt gebruik van enquêtes om de tevredenheid van de deelnemers te meten. 80% heeft van deelnemer engagement een KPI gemaakt. Voor de beste post-evenement enquête wil je verschillende vragen stellen. Hieronder stellen wij de 22 beste vragen voor het verzamelen van feedback waar je echt iets aan hebt.
Lees meer...

10 ideeën voor het promoten van jouw volgende evenement

28 april 2021

Event promotie is een standaard onderdeel bij het organiseren van een evenement. Zonder promotie weet je doelgroep het evenement tenslotte niet te vinden. Het vinden van de juiste boodschap en promotiekanalen kan nog wel eens een uitdaging zijn. Je hebt een flinke dosis creativiteit nodig en de juiste strategie om je budget zo goed mogelijk te spenderen. Om je te inspireren voor je volgende evenement hebben wij onze favoriete promotie ideeën op een rij gezet. 1. Early-Bird registratie Een geweldige manier om deelnemers eerder over de streep te trekken is het verstrekken van early-bird korting.
Lees meer...

Eisma vertrouwt volledig op aanmelder.nl

12 april 2021

Als je als mediabedrijf allerlei activiteiten hebt gepland en contact wilt hebben met je doelgroep, maar je ziet corona een grote streep door de rekening trekken, wat moet je dan? Dan ga je op zoek naar een partner die je kan helpen om je boodschap toch onder de aandacht te brengen. Eisma Media Groep vond die partner in aanmelder.nl uit Delft, dat met haar onlineplatform Let’s Get Digital Eisma volledig uit de brand hielp. Eisma Media Groep, gevestigd in Leeuwarden, is een holding met vijf bedrijven
Lees meer...

Nieuw: Deelnemeromgeving

07 april 2021

In april voegen wij een nieuwe feature toe aan aanmelder.nl: de deelnemeromgeving. Hiermee kun je als organisator de deelnemer nog beter bedienen door een eigen inlog omgeving aan te bieden. Hier kunnen deelnemers hun tickets, facturen en gegevens beheren. Maar dat is niet alles. Trek je evenement naar een hoger niveau door afgeschermde content aan te bieden voor, tijdens en na het evenement op de event website. Een eigen omgeving voor elke deelnemer is een mooie toevoeging aan onze bestaande event management software.
Lees meer...

WUR organiseerde een hybride evenement en dat ging er zo aan toe

30 maart 2021

Op 12 maart 2021 organiseerde de WUR een hybride evenement als test voor de toekomst. Irene Bouwma deelt graag haar ervaring en leermomenten in onderstaande blog. Wageningen University & Research (WUR) is het samenwerkingsverband tussen Wageningen University en Stichting Wageningen Research. De missie van de WUR is ´To explore the potential of nature to improve the quality of life´. Jaarlijks organiseren zij meerdere evenementen met als doel kennis te delen. Ruim 6.500 medewerkers en 12.500 studenten uit meer dan 100 landen dragen hieraan bij.
Lees meer...

5 digitale relatiegeschenken waar elke deelnemer blij van wordt

22 maart 2021

De goodiebag aan het einde van het evenement is bijna niet meer weg te denken. Dit is de mogelijkheid om deelnemers te verrassen en extra waarde te geven aan het evenement. Ook digitaal zijn de opties eindeloos. Om je op weg te helpen geven we alvast 5 inspirerende give-aways. 1. Cocktail Kit Een geweldige manier om de betrokkenheid te vergroten. Stuur deelnemers van te voren een geschenk die zij kunnen gebruiken tijdens het evenement. Bijvoorbeeld voor bij de borrel, waar je in een korte training deelnemers hun eigen cocktail laat maken.
Lees meer...

5 event trends

15 maart 2021

Nu de eerste grote evenementen weer voorzichtig op de planning staat in de tweede helft van 2021, is het tijd om te kijken welke trends er spelen. In een bewogen jaar met veel nieuwe ontwikkelingen komen nieuwe trends kijken. Deze 5 staan met stip bovenaan. 1. Kleinere gepersonaliseerde evenementen Voorheen lag de kracht van evenementen op grootschaligheid en veel mensen die tegelijk samenkomen. Nu ligt de focus op betrokkenheid en personalisatie. De nabije toekomst is nog onzeker. Deelnemers zijn minder bereid om te reizen en ook is het volgens de veiligheidsrichtlijnen beter om in kleine groepen samen te komen.
Lees meer...

Hoe bepaal je de beste ticketprijs voor een online evenement?

01 maart 2021

Een van de moeilijkste dingen om te bepalen bij een online evenement is de ticketprijs. Vraag je dezelfde prijs als bij een fysiek evenement of minder? Het nadeel van online is dat mensen verwachten dat dit gratis hoort te zijn. Als online ondernemers weten wij dit als geen ander. Dit is natuurlijk niet terecht. Er gaat tenslotte een hoop werk zitten in het ontwikkelen van online producten en ook in online evenementen. Of zijn er andere manieren om omzet te genereren? Zoals veel grote online spelers dit al doen? We nemen je mee in het bepalen van de juiste ticketprijs voor je online evenement.
Lees meer...

Nieuwsbrief