Nieuws

10 ideeën voor het promoten van jouw volgende evenement

28 april 2021

Event promotie is een standaard onderdeel bij het organiseren van een evenement. Zonder promotie weet je doelgroep het evenement tenslotte niet te vinden. Het vinden van de juiste boodschap en promotiekanalen kan nog wel eens een uitdaging zijn. Je hebt een flinke dosis creativiteit nodig en de juiste strategie om je budget zo goed mogelijk te spenderen. Om je te inspireren voor je volgende evenement hebben wij onze favoriete promotie ideeën op een rij gezet. 1. Early-Bird registratie Een geweldige manier om deelnemers eerder over de streep te trekken is het verstrekken van early-bird korting.
Lees meer...

Eisma vertrouwt volledig op aanmelder.nl

12 april 2021

Als je als mediabedrijf allerlei activiteiten hebt gepland en contact wilt hebben met je doelgroep, maar je ziet corona een grote streep door de rekening trekken, wat moet je dan? Dan ga je op zoek naar een partner die je kan helpen om je boodschap toch onder de aandacht te brengen. Eisma Media Groep vond die partner in aanmelder.nl uit Delft, dat met haar onlineplatform Let’s Get Digital Eisma volledig uit de brand hielp. Eisma Media Groep, gevestigd in Leeuwarden, is een holding met vijf bedrijven
Lees meer...

Nieuw: Deelnemeromgeving

07 april 2021

In april voegen wij een nieuwe feature toe aan aanmelder.nl: de deelnemeromgeving. Hiermee kun je als organisator de deelnemer nog beter bedienen door een eigen inlog omgeving aan te bieden. Hier kunnen deelnemers hun tickets, facturen en gegevens beheren. Maar dat is niet alles. Trek je evenement naar een hoger niveau door afgeschermde content aan te bieden voor, tijdens en na het evenement op de event website. Een eigen omgeving voor elke deelnemer is een mooie toevoeging aan onze bestaande event management software.
Lees meer...

Nieuw: Deelnemeromgeving

30 maart 2021

Op 12 maart 2021 organiseerde de WUR een hybride evenement als test voor de toekomst. Irene Bouwma deelt graag haar ervaring en leermomenten in onderstaande blog. Wageningen University & Research (WUR) is het samenwerkingsverband tussen Wageningen University en Stichting Wageningen Research. De missie van de WUR is ´To explore the potential of nature to improve the quality of life´. Jaarlijks organiseren zij meerdere evenementen met als doel kennis te delen. Ruim 6.500 medewerkers en 12.500 studenten uit meer dan 100 landen dragen hieraan bij.
Lees meer...

5 digitale relatiegeschenken waar elke deelnemer blij van wordt

22 maart 2021

De goodiebag aan het einde van het evenement is bijna niet meer weg te denken. Dit is de mogelijkheid om deelnemers te verrassen en extra waarde te geven aan het evenement. Ook digitaal zijn de opties eindeloos. Om je op weg te helpen geven we alvast 5 inspirerende give-aways. 1. Cocktail Kit Een geweldige manier om de betrokkenheid te vergroten. Stuur deelnemers van te voren een geschenk die zij kunnen gebruiken tijdens het evenement. Bijvoorbeeld voor bij de borrel, waar je in een korte training deelnemers hun eigen cocktail laat maken.
Lees meer...

5 event trends

15 maart 2021

Nu de eerste grote evenementen weer voorzichtig op de planning staat in de tweede helft van 2021, is het tijd om te kijken welke trends er spelen. In een bewogen jaar met veel nieuwe ontwikkelingen komen nieuwe trends kijken. Deze 5 staan met stip bovenaan. 1. Kleinere gepersonaliseerde evenementen Voorheen lag de kracht van evenementen op grootschaligheid en veel mensen die tegelijk samenkomen. Nu ligt de focus op betrokkenheid en personalisatie. De nabije toekomst is nog onzeker. Deelnemers zijn minder bereid om te reizen en ook is het volgens de veiligheidsrichtlijnen beter om in kleine groepen samen te komen.
Lees meer...

Hoe bepaal je de beste ticketprijs voor een online evenement?

01 maart 2021

Een van de moeilijkste dingen om te bepalen bij een online evenement is de ticketprijs. Vraag je dezelfde prijs als bij een fysiek evenement of minder? Het nadeel van online is dat mensen verwachten dat dit gratis hoort te zijn. Als online ondernemers weten wij dit als geen ander. Dit is natuurlijk niet terecht. Er gaat tenslotte een hoop werk zitten in het ontwikkelen van online producten en ook in online evenementen. Of zijn er andere manieren om omzet te genereren? Zoals veel grote online spelers dit al doen? We nemen je mee in het bepalen van de juiste ticketprijs voor je online evenement.
Lees meer...

Sponsoren bij online evenementen

22 februari 2021

Sponsors zijn een groot onderdeel van de industrie. Dat was natuurlijk tot het moment dat de industrie voor een ongekende uitdaging stond. Nu virtuele evenementen de nieuwe norm zijn en hybride evenementen steeds vaker voorkomen, is het in ieders belang om meer te weten te komen over de mogelijkheden van (online) sponsoring. Maar waar moet je beginnen? Is het überhaupt mogelijk om sponsoren te verleiden voor een online of hybride evenement? Absoluut! De online wereld heeft potentie om nog meer mogelijkheden te bieden voor een sponsor.
Lees meer...

Aanmelder.nl, samen naar een slimmer 2021

18 januari 2021

Freek Zindel en Jelle Roozenburg, founders van Aanmelder.nl , zijn door de crisis niet in de verdediging gedoken maar hebben er juist vol goede moed voor gekozen om hun bestaande producten door te ontwikkelen en nieuwe initiatieven vorm te geven. Dit leidde tot verdieping in en een uitbreiding van de dienstverlening die nu op vier belangrijke pijlers is gestoeld. Jelle: ‘2020 is voor geen enkele ondernemer in de evenementenbranche een makkelijk jaar geweest, maar na negen maanden hebben we ons hoofd boven water en de teammoraal hoog kunnen houden en kijken we met veel energie naar de toekomst.
Lees meer...

5 statistics for more insight in your event

05 januari 2021

Using online registration for your event gives you a lot of benefits. But one benefit is usually underrated: the statistics of your event. Graphs and numbers will tell you more about the behaviour of your visitors, sources and goals of your event. Google Analytics can show you the performance  of your event website and where it needs optimisation. But before you know where you need to look for this data, you need to know what you are looking for. I give you 5 Google Analytics statistics that will tell you more about the success of your event.
Lees meer...

Nieuwsbrief