Nieuws

Aanmelder.nl, samen naar een slimmer 2021

18 januari 2021

Freek Zindel en Jelle Roozenburg, founders van Aanmelder.nl , zijn door de crisis niet in de verdediging gedoken maar hebben er juist vol goede moed voor gekozen om hun bestaande producten door te ontwikkelen en nieuwe initiatieven vorm te geven. Dit leidde tot verdieping in en een uitbreiding van de dienstverlening die nu op vier belangrijke pijlers is gestoeld. Jelle: ‘2020 is voor geen enkele ondernemer in de evenementenbranche een makkelijk jaar geweest, maar na negen maanden hebben we ons hoofd boven water en de teammoraal hoog kunnen houden en kijken we met veel energie naar de toekomst.
Lees meer...

5 statistics for more insight in your event

05 januari 2021

Using online registration for your event gives you a lot of benefits. But one benefit is usually underrated: the statistics of your event. Graphs and numbers will tell you more about the behaviour of your visitors, sources and goals of your event. Google Analytics can show you the performance  of your event website and where it needs optimisation. But before you know where you need to look for this data, you need to know what you are looking for. I give you 5 Google Analytics statistics that will tell you more about the success of your event.
Lees meer...

10 must haves for your event website

05 januari 2021

The website is the business card of your event. It deserves just as much attention as the event itself. We give you 10 must haves that every event website should have. With these tips and tricks you will have a successful and user friendly website. 1. A website is readable This might seem obvious, but unfortunately we still see websites with unreadable content. By using enough spacing, enumerations, headings and colour makes a website easy to read. Use 1 Head (h1) and several subheads (h2 of h3).
Lees meer...

5 statistieken voor meer inzicht in je evenement

11 december 2020

Online registratie brengt vele voordelen met zich mee. Maar één voordeel wordt vaak over het hoofd gezien. Namelijk: statistieken. Cijfers die jou meer vertellen over het gebruiksgedrag, bronnen en doelen van je evenement. Google Analytics laat je zien hoe je event website presteert en waar de valkuilen liggen. Maar om te weten waar je moet zoeken, moet je eerst weten wat je precies zoekt. Ik geeft je 5 Google Analytics statistieken die meer vertellen over het succes van je evenement. 1. Bouncepercentage Het bouncepercentage is het percentage bezoekers die zonder interactie de website hebben verlaten.
Lees meer...

10 must haves voor je event website

11 december 2020

De website is het visitekaartje van je evenement. Deze verdient dus net zoveel aandacht als het evenement zelf. We geven je 10 must haves die elke event website moet hebben. Met deze tips ben je verzekerd van een succesvolle gebruiksvriendelijke website. 1. Een fijne website is goed leesbaar Dit lijkt een inkopper, maar toch zien we nog steeds slecht leesbare websites. Genoeg witruimte, opsomming, koppen en het gebruik van kleuren maakt een website fijn om te lezen. Gebruik één kop (H1) en meerdere subkoppen (H2 of H3).
Lees meer...

Ontmoet onze nieuwe collega's

24 november 2020

In oktober en november hebben wij 3 nieuwe collega's toegevoegd aan ons team. aanmelder.nl blijft groeien, het was dus tijd om op zoek te gaan naar nieuwe professionals. Na een kort recruitmentproces hebben wij 3 dames gevonden die ons team aanvullen. Zij stellen zich graag even voor. Britt den Haan - Sales Consultant Hallo! Ik ben Britt den Haan. Afgelopen juni ben ik afgestudeerd aan de opleiding Hotel- en Eventmanagement. Na een korte zoektocht naar een leuke functie, ben ik per 1 oktober in dienst gekomen bij aanmelder.
Lees meer...

Een wachtlijst aanmaken voor jouw evenementen

28 oktober 2020

Stel dat het maximale deelnemersaantal voor je evenement is bereikt. De kans op eventuele no-shows of afmeldingen is altijd aanwezig. Om er zeker van te zijn dat je het maximale aantal mensen kan ontvangen, hebben wij een optie gemaakt om een wachtlijst te openen. Zo ben je altijd verzekerd van een geslaagd evenement! Een wachtrij geeft deelnemers die zich te laat hebben aangemeld, de mogelijkheid om zich aan te melden op de wachtrij. Als er sprake is van afmeldingen, krijgen zij automatisch een uitnodiging om zich definitief aan te melden.
Lees meer...

Live Stream opzetten: dit heb je nodig

23 oktober 2020

Bij het opzetten van een live stream komt veel kijken. Apparatuur, software, organisatie en planning zijn hierbij erg belangrijk. Om je op weg te helpen heeft aanmelder.nl een checklist voor je samengesteld met wat je nodig hebt bij het opzetten van een live stream. Je hebt waarschijnlijk al helemaal in kaart welke boodschap je wilt delen en hoe je dit wil doen. Een slechte internetverbinding, camera of software kan je boodschap verstoren. Om er zeker van te zijn dat de focus van de kijker volledig naar jou gaat, geven wij advies over de apparatuur en software die bij een live stream komt kijken.
Lees meer...

Online presenteren: 5 tips om de aandacht te behouden

02 oktober 2020

Online evenementen zijn niet nieuw, maar toch kostte het tijd voor event managers om op zoek te gaan naar een lange-termijn oplossing tijdens de covid-crisis. Presenteren op een virtueel evenement is anders dan bij een fysiek evenement. De kans is groter dat de deelnemer wordt afgeleid, niet meer oplet of het evenement verlaat. Als presentator is het van groot belang om de aandacht van de deelnemer te behouden en de ervaring te vergroten door een effectieve presentatie neer te zetten. Wij leggen je 5 manieren voor om je online presentatie op te laten vallen en de aandacht te grijpen.
Lees meer...

Deelnemers van je online evenement opvolgen: 3 e-mails die je direct kunt versturen

02 oktober 2020

Bij online evenementen verzamel je data. Gegevens van deelnemers die je bij fysieke evenementen minder snel verzamelt. Het online event platform heeft niet alleen alle deelnemers geregistreerd maar voorziet je ook van nieuwe data die iets zeggen over uitstapmomenten, de sessies die een deelnemers heeft gevolgd en hoelang iemand aanwezig is geweest. Dit biedt mogelijkheden voor opvolging. Je kunt nu veel beter e-mails personaliseren en inspelen op het gebruikersgedrag van de deelnemer. Maar wat verstuur je? Wij geven je 3 voorbeelden van mails die de ervaring van je deelnemers vergroot na het evenement.
Lees meer...

Nieuwsbrief